זמן קצר לפני הפלגת הבכורה פרצה אש בסיפון השביעי של ספינת נוסעים איטלקית מפוארת. עד מהרה התפזר העשן וחדר לשאר הסיפונים. צוות כיבו האש השתלט על השריפה, אך כדי לכבותה נאלץ להשתמש במי-ים מלוחים.
השילוב של מי-ים ופיח יוצר תערובת "קטלנית" שגורמת להתפתחות קורוזיה שמתחילה ל"נגוס" בכל-פה במתכות ובחומרים אחרים מהם בנויה הספינה.
כבה, תכנן ושקם.
בנוסף לעבודות שיקום נזקי שריפות אופייניים היה על חברת BELFOR להתגבר גם על הקורוזיה החריפה שנגרמה בגין השילוב ההרסני של מי-ים ופיח. כל זאת תחת מגבלות זמן מחמירות.
השקת הספינה הייתה מתוכננת לזמן הקרוב והיה עליה לעמוד בדרישות קפדניות של עיצוב וניקיון כיאה וכיאות לקהל לקוחות בעל דרישות גבוהות.
בעל המספנה היה נתון בלחץ אדיר, אם לא יעמוד בלוח הזמנים על-פי החוזה עלול הקונה לבטל את ההזמנה , או חלילה לחייבו בקנסות כבדים.
BELFOR נכנסת לתמונה
בעל המספנה פנה ל- BELFOR איטליה- חברה עם ניסיון עשיר בשיקום ימי של אניות מכולה וספינות נוסעים.
תוך 12 שעות הונחה על שולחנו של בעל המספנה תוכנית שיקום.
צוות השיקום מנה מומחים משבע מדינות. 40 מהם הגיעו לוונציה תוך יום מעת האירוע ותוך זמן קצר תפח מספרם ועלה ל-80 .
מנגד תיקתק השעון, אך במאמץ משותף של כולם נמסרה הספינה לבעליה החדשים בדיוק במועד הנקוב.