עוד תיאורי מקרה בארץ

תיאור מקרה: יבוש ציוד טקטי וגלילי אריג לתפירת ציוד טקטי

אריגים בסכנת אובדן

מרגע שפרצה מלחמת "חרבות ברזל" גבר הביקוש לציוד טקטי כגון, חגורים, אפודים, מדים ועוד. הביקוש עלה על היצע בעשרות מונים והיה צורך לייצר פריטים טקטיים מבוססי טקסטיל בכמויות הולכות וגדלות.

מחסני האריגים הקיימים לא הספיקו, הייבוא המהיר של אריגים יצר "פקקים" לוגיסטיים במחסנים והיה הכרח למצוא מקומות אחסון שלא תמיד התאימו לגלילי האריגים ולמוצרים המוכנים. החורף כבר עמד בשער ואכן, משמזג האוויר השתנה לרעה חדרו מי הגשמים למחסנים שלא התאימו לייעודם.

בעיצומה של סערת גשמים הובאו למחסננו עשרות רבות של גלילי אריג טקטי ספוגים במי-גשמים. ברור שלא ניתן לעבוד עם אריגים רווי מים ויתר על – כן יש חשש שהאריגים הרטובים יעלו עובש ויאבדו כליל. ברור היה שצריך להילחם על תקינותם של האריגים ולהציל את כל שניתן להצלה ובמהירות רבה.

כריכות האריג מהודקות זו לזו, על פי רוב סביב גליל קרטון שאף הוא היה ספוג במים, במצב כזה אין כמעט סיכוי שהאריג יתייבש באופן טבעי ויש חשש שעובש יצוץ על גביו, כך שלא יהיה ראוי עוד לשימוש. היה צורך דחוף ומידי בהתערבות טכנית מושכלת להצלת האריגים.

הפתרון הטקטי- "כברה מולקולרית"

עבודות שיקום נזקי הרטיבות בוצעו על ידי מומחי הייבוש של BELFOR וכללו:

  • הפרדת הגלילים הרטובים מהיבשים.
  • הזרמת אוויר חם ויבש בתוך ומעל גלילי הבד. כמו כן אל תוך ליבת הקרטון
    של גלילי האריג.
  • יישום תכשירי חיטוי להבטחת תקינות האריגים.


הטקטיקה הצליחה מעבר למשוער

השילוב המושכל של טקטיקה נכונה עם ציוד ייעודי מתאים הניבה הצלחה בלתי צפויה.

התנועה המתמדת של האוויר מנעה התפתחות עובש והאוויר האיכותי במונחים של ייבוש שיקומי יצר סביבה איכותית להתייבשות אחידה ומהירה של גלילי האריג.

האריגים הועברו למתפרות ובתי המלאכה לייצור ציוד טקטי ואפשרו מילוי חוסרים קריטיים בציוד לחימה חיוני.

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.