עוד תיאורי מקרה בארץ

תיאור מקרה: שיקום נזקי שריפה בסניף בנק

מי אומר שלכסף אין ריח ?

הפתגם הנפוץ הוכח הפעם כשגוי בתוככי סניף הבנק רחב הידיים בעיר בית שמש.
מיד עם הכנסנו דרך הדלת הראשית קידם את פנינו גל עז שכולו ריחות שריפה שכאילו התרחשה ברגעים אלה.
זה היה די מפתיע בהתחשב בכך שלמראית עין הכל היה נקי ומצוחצח, רהיטי הבנק ניצבים במקומם, הפקידים והפקידות יושבים סביב שולחנותיהם וטורחים על עבודתם, רצפת הסניף הבהיקה בניקיונה, אך ריחות השריפה העזים לא הותירו מקום לספק, שורר כאן ריח בלתי נסבל שלא ניתן להתעלם ממנו.

החלטנו איפה לשוחח עם צוות הבנק ולנסות לברר מה הם מרגישים.
התגובות היו שונות ומגוונות, אך המשותף לכולן היה ריח טורדני שדבק בכל חלקה טובה, בריפודים, בבגדים, בשיער, במסמכי הנייר וכן… אפילו בשטרות הכסף…

הריח נישא באוויר

הריח מגיע לאפנו דרך האוויר שאנו נושמים. לפי נוסחה זו יש לחפש מה מקור הריחות שגורמים לצוות הבנק לחוש את ריחות השריפה שהתחוללה זמן קצר קודם לכן במעבר שמהווה חלק ממרכז מסחרי קטן.

בשריפה נשרפו כבלי חשמל שמרביתם התמוססו בחום העז ואדי הפיח העטרני הצליחו לחדור לרחבי הבנק ולהדבק לכל חלקה טובה, אבל הבנק נוקה היטב, הקירות והתקרה נצבעו מחדש וגם מערכת מיזוג האוויר טופלה בצורה יסודית.
ובכל זאת חלפו ימים רבים, דלת הכניסה סגורה תדיר והריחות לא מרפים, מה עושים ?

התעלומה נפתרת

התעקשנו לברר מהיכן מגיע "אוויר צח" אל מערכת מיזוג האוויר הענקית. התקשרנו לאחראי על התחזוקה שלא ידע לתת מענה לשאלתנו, אם-כן החלטנו לערוך בירור בכוחות עצמנו.

יצאנו אל המעבר בחלק הציבורי של המרכז המסחרי ונדהמנו מהיקף הנזק שנגרם עקב השריפה, כל הקירות החיצוניים של המעבר היו מכוסים בפיח כבד, כבלים שרופים רופפים עדיין תלויים מהתקרה ורוח קלה שמנשבת תדיר דרך המעבר גורמת לפיזור הריחות בין כל בתי העסק שבמרכז המסחרי.

זה עדיין לא הסביר את תופעת הריחות בתוך הסניף, אך כשהעפנו מבט לקיר החזית החיצונית של הסניף שנמצא משמאל לדלת הכניסה ובסמוך לתקרה, נגלה לעינינו מקור כל הצרות, פתח כניסה של אוויר חיצוני שמזין את מערכת המיזוג, יונק אוויר מזוהם מרחבי המעבר ומכניסו לחלל הסניף באין עוצר.

חסימה מהירה זמנית של כניסת האויר החיצוני הביאה לשינו דרמטי באוויר הפנימי של הסניף, העובדים אשרו שהריח כמעט נעלם, כאבי הראש התפוגגו והעיקר , שטרות הכסף חזרו להיות נעדרי ריח…

למידע נוסף אודות שיקום נזקי שריפה

למידע נוסף אודות טיפול במפגעי ריח

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.