עוד בבלוג

ממשבר לשליטה – כיצד להוביל ביעילות תרחישי מתח גבוה "מעין הסערה ללב המנהיגות"

כיצד הגישה של שלדון ילן נשיא ויו"ר BELFOR הקונצרן הרב לאומי לשיקום נזקי אסונות מחוללת מהפכה בחוסן העסקי
מאת שלדון ילן, בעריכת צ'לסי בראון, 25 ביולי 2024

אסטרטגיות מפתח

  • אסטרטגיות מפתח לניהול משברים יעיל כוללות בחירה מהירה, טיפוח תקשורת פתוחה והעצמת צוותים. אסטרטגיות אלו עוזרות לא רק בהתאוששות ממשברים אלא גם בבניית כוח עבודה גמיש ומחובר יותר.
  • שיטות מנהיגות חשובות כוללות הקשבה פעילה, ביזור קבלת החלטות, מעורבות ישירה במשימות הצוות והבעת הכרת תודה הן לעובדים והן למשפחותיהם.
  • פרקטיקות אלה משפרות את המורל, מבססות אמינות ומשפרות את הביצועים והחוסן הכללי של הצוות.

המציאות הכואבת היא שרק 21% מהעובדים בארה"ב מסכימים מאוד שהם סומכים על הנהגת הארגון שלהם – ירידה מ-24% ב-2019 – מדגישה משבר אמון הולך וגובר שעלול לערער ניהול חירום יעיל. מגמה מטרידה זו, שפורסמה בדו"ח של Gallup לאחרונה, מדגישה את הצורך במנהיגות חזקה וחומלת בתקופות משבר.

קחו לדוגמה את הוריקן Beryl האחרון, סערה הרסנית שהעלתה על נס את אסטרטגיות התגובה של חברת BELFOR והדגישה את ההשפעות ההרסניות של מזג אוויר קיצוני.

הניסיון שלי בניהול משברים ואסונות טבע עזר לי לחדד אסטרטגיות החלות על אירועי מזג אוויר קשים, כמו-גם משברים במקום העבודה. בהתחשב בהשפעה הנרחבת של הוריקן Beryl וחוויותיי האישיות, זיהיתי את ההכרח להתאים ולשנות את הגישה שלנו לתמיכה בקהילות שנפגעו על ידי אימוץ נוהלי תגובה מהירה, טיפוח תקשורת פתוחה והעצמת הצוותים שלנו, אנו יכולים לא רק להתאושש ממשברים אלא גם לחזק את עצמנו ולבנות כוח עבודה עמיד ומקושר יותר.

אמנם לא כל חברה תספוג את מלוא עוצמתו של אסון טבע (אם כי, כפי שראינו, ההשפעה של אסונות טבע מורגשת על פני מספר רב של מגזרים), אני מאמין שהלקחים שלמדתי בחזית האסונות ומתוך אסטרטגיות התגובה ש- BELFOR פיתחה ישימים אוניברסלית בכל הקשר. אסטרטגיות אלו מכינות אותנו להתמודד עם קשת רחבה של שיבושים עסקיים פוטנציאליים, ומבטיחות קבלת החלטות מהירה ואפקטיבית תחת לחץ – מיומנות הכרחית בסביבה עסקית משתנה.

להלן, נסקור כמה דברים מעשיים המתמקדים בזריזות במנהיגות – במיוחד במהלך ניהול משברים. תובנות אלו חיוניות ליותר מסתם התאוששות מאסון; הם עוסקים בחשיבה מחודשת של האסטרטגיות שלנו כדי להיות סתגלניות ומוכנות היטב לאי ודאות עתידיות, לא משנה באיזה תחום עבודה.


דגש על הקשבה פעילה

במנהיגות, במיוחד בזמן משברים, הקשבה פעילה חיונית לא פחות מאשר קבלת החלטות. האנלוגיה של טייס שנמצא בגובה 30,000 רגל ממחישה זאת היטב: מנהיגים, כמו טייסים, רואים בבירור את האסטרטגיות הרחבות, הכוללות, בעוד הצוותים שלהם בשטח מנהלים את הפרטים.
גישור על נקודות מבט אלו באמצעות הקשבה פעילה יכול לחדד את קבלת ההחלטות ולטפח מעורבות – שמגיעה עם כמה וכמה יתרונות.

סקר של Gallup גילה שמעורבות גבוהה יותר של המנהיג בצוות מובילה לתוצאות עסקיות טובות יותר, כמו הגדלת הפרודוקטיביות, הרווחיות והרווחה. מנהיגים יכולים לתרגל מיומנות זו על ידי בדיקה קבועה עם חברי הצוות כדי לברר לגבי המשימות שלהם ולאמוד את תחושת רווחתם.
המנהיגים צריכים להתעניין גם במשפחותיהם של אנשי הצוות שלהם, לשאול על אבני דרך חשובות בחייהם וליצור קשרים אישיים אמיתיים. התמקדות כפולה זו בעבודה ובמשוב אישי מטפחת אמון ומגבירה את הנאמנות – שני כלים חיוניים לדחיפת צוותים קדימה.


ביזור קבלת החלטות

מתן אפשרות לצוות שלך לקבל החלטות מעצים אותם וחיוני במצבים הדורשים פעולה מיידית. גישה זו מראה אמון ביכולות ובהבנה שלהם (שאני חושב שכולנו יכולים להסכים שזה מעניק הרגשה טובה לשני הצדדים). קחו לדוגמה את ג'ונסון אנד ג'ונסון. תחת הנהגתו של וויליאם וולדון, ג'ונסון אנד ג'ונסון הדגימו מבנה תאגידי מבוזר, שהיה מועיל במיוחד בניהול אזורים והקשרים תרבותיים שונים.

מבנה זה אפשר למנהלים מקומיים, שהבינו לעומק את השווקים ואת צרכי הלקוחות שלהם, לקבל החלטות מותאמות לנסיבות הספציפיות שלהם מבלי לחכות לאישורים מהמטה המרכזי בארה"ב. באופן דומה, ב-BELFOR, הנוכחות הגלובלית שלנו פירושה שאנו מעצימים מנהיגות בכל סניפינו השונים. כשאתה מקבל לעבודה את חברי הצוות הנכונים, אתה יודע שבכל מה שהם יתמודדו, הם יעשו באופן עקבי את הדבר הנכון.


הכנסו לחפירות

על ידי כניסה למגרש והתמודדות עם אותם אתגרים כמו הצוות שלך, אתה משפר את המורל ומגביר אמינות. שיטה מעשית זו מראה את המחויבות שלך להבין את העבודה הפנימית ואת המציאות היומיומית של משימות הצוות שלך.

יתרה מכך, אימוץ התנהגות נגישה יותר יכולה להפחית במידה ניכרת את המחסומים בין מנהיגות לצוות. לדוגמה, במהלך ההופעה שלי ב- Undercover Boss, החלפתי את החליפה והעניבה שלי בג'ינס ומעיל ספורטיבי, מה ששינה את האינטראקציות שלי באופן משמעותי. גיליתי שאנשים היו מוכנים יותר לפנות אלי ולשתף את המשוב הכנה שלהם, ולספק תובנות חשובות חיוניות לשיפור הפעילות שלנו.


הביעו תודה לכל המערכת

הכירו לא רק את העבודה הקשה ומסירותם של חברי הצוות שלכם בשטח, אלא גם את התמיכה שלא תסולא בפז שמעניקות משפחותיהם בבית. הכרה במאמץ הקולקטיבי הן של העובדים והן של יקיריהם מחזקת סביבת עבודה תומכת ומחזקת את המורל בכל רחבי הלוח. זה חיוני בהתחשב בכך שלפי הניתוח של Gallup, רק אחד מכל שלושה עובדים בארה"ב מסכים ומאשר שקיבל הכרה או שבחים על שעשה עבודה טובה בשבוע שחלף.

מחוות פשוטות כגון שליחת מכתבי תודה, ארגון אירועי הוקרה או אפילו הכרה פומבית במאמצים שלהם במהלך פגישות יכולים לעשות הבדל משמעותי בשיפור מעורבות העובדים ושביעות הרצון.

לאחר משבר, כנסו תחקיר קבוצתי כדי לדון בחוויה בה כולם התנסו. עודדו דיון פתוח על אילו אסטרטגיות הצליחו ואילו תחומים דורשים התאמה לתגובות עתידיות. תרגול זה של ניתוח ולמידה מטעויות הופך אתגרים לרגעים בעלי ערך שראוי ללמדם. על ידי טיפוח תרבות הרואה בשגיאות הזדמנויות לצמיחה, מנהיגים יכולים לא רק לשפר את ביצועי הצוות שלהם אלא גם לשפר את החוסן והנכונות שלהם לאתגרים עתידיים. גישה זו מבטיחה שכל חוויה, טובה או רעה, רתומה ככוח חיובי לשיפור מתמיד וחדשנות. לדוגמה, מחקר הראה שתחקירים במסגרות בריאות, כגון מחלקות מיון, עוזרים לצוותים ללמוד ולנהל את הטיפול במטופלים בצורה בטוחה יותר כדי לשפר את הביצועים הכוללים של הצוות ואת תוצאות המטופלים.

מדי שנה שלדון ילן שולח אלפי ברכות יומולדת אישיות לכל עובדיו.


כיצד להוביל ולנהל את הצוות שלך בזמן משבר

תחומי האחריות של ראש צוות התאוששות מאסון כוללים פיקוח על הקצאת משאבים ואספקה כדי להבטיח תהליך התאוששות יעיל.
ב-BELFOR, צוות המומחים שלנו בתחום התאוששות מאסון מצליח במשימתו על ידי שליטה בדינמיקה המורכבת של מיומנויות ניהול משברים.

אנו מתגברים בעקביות על אתגרי התאוששות מאסון על ידי הסתגלות למגמות חדשות תוך קביעת יתד במתחם המטרות הבסיסיות שלנו: לעזור לנזקקים במומחיות, אך גם בחמלה . גישה זו לא רק עוזרת לנו להתמודד עם האתגרים של היום – היא גם מכשירה אותנו לכל מה שעלול להביא לנו המחר.

על ידי שילוב של אסטרטגיות חדשניות, קבלת החלטות זריזות וערכי ליבה של מנהיגות, אנו יוצרים בסיס גמיש המאפשר לנו להצטיין בתרחישי לחץ קיצוני.

למאמר המלא >
https://www.entrepreneur.com/leadership/how-to-lead-your-team-effectively-in-high-stress-scenarios/477416

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.