עוד בבלוג

לקחים מהובלת חברה לשיקום נזקים בשיאה של עונת אסונות טבע

מאסונות טבע ועד אתגרי מנהיגות : כיצד שלדון ילן, יו"ר חברת BELFOR, מגדיר מחדש את החוסן והמוכנות הנדרשים בשלבי ההתאוששות מאסון.
מאת: שלדון ילן, עריכה: צ'לסי בראון
23 בספטמבר 2024

לקחים עיקריים

  • המפתח לניווט בכל אסון או אתגר בלתי צפוי בעסק טמון בראיית הנולד האסטרטגית וביכולת הסתגלות.
  • כדי להבטיח שהעסק שלך מגיב כראוי בעתות משבר ומצויד טוב יותר לקראת אי-וודאות עתידית, חשוב לצפות מראש פערים בתקשורת הארגונית, לשלב בפעילות השוטפת תמיכה ברווחה ובבריאות הנפש, לחדד את המודל העסקי שלך בעזרת אמצעים טכנולוגיים ולטפח תרבות של שיפור מתמיד.

לנוכח עונת הוריקנים אטלנטית פעילה במיוחד ב-2024, עסקים מכל הסוגים מעלים על נס את חשיבות החוסן של המנהיגות העסקית.
כאשר מומחים במנהל הלאומי של אוקיינוס ואטמוספרה הלאומי חוזים עוד 25 סופות קטלניות , כולל הסערה הטרופית פרנסין שהכתה בחופי מפרץ מקסיקו, מתעוררת השאלה – כיצד יכולים יזמים, אפילו כאלה שאינם מועדים להיפגע, להכין את העסקים שלהם לעמידה בפני כל סערה, בין אם במובן המילולי, או במובן המטפורי.

המפתח לניווט מנהיגותי באסון כלשהו, בין אם נגרם ישירות מאיתני הטבע או קשור לעסקים, טמון בראיית הנולד האסטרטגית וביכולת הסתגלות – אלה שני עקרונות מפתח שאימצנו ב-BELFOR לאורך השנים.

למרות שפעילותנו באזורים מוכי אסון כמו פלורידה וג'ורג'יה היא קריטית, הלקח האמיתי הוא הרבה מעבר להגבה למשברים. מדובר בהתנהלות פרואקטיבית: מיצוב והקצעה יעילים של משאבים, בניית שותפויות חזקות ושמירה על זריזות וערנות מול תנאים משתנים ובלתי צפויים. כמנהיגים עסקיים, עלינו לתכנן שיבושים פוטנציאליים בתעשיות שלנו, ולהבטיח שיש לנו את הכלים והקשרים הנכונים כדי להבטיח המשכיות עסקית רציפה כאשר אתגרים חדשים ניצבים לפתחנו.

" חזו מראש פערים בתקשורת הארגונית"

בשלבי התאוששות מאסון, תקשורת ארגונית היא לא רק כלי – היא אבן בוחן אסטרטגית שיכולה לבדל לטובה עסק בתוך סביבה עם סיכון גבוה.
בעוד שמנהיגים רבים מבינים את החשיבות של עדכון צוותים, החידוש האמיתי טמון בזיהוי יזום של פערים בתקשורת הארגונית .

בשנת 2022, נמצא שתקשורת שגויה עולה לעסקים בארה"ב סכום מדהים של 1.2 טריליון דולר בשנה. יתרה מכך, 43% מהמנהיגים העסקיים דיווחו על צמיחה עסקית משמעותית בזכות תקשורת ארגונית חזקה, מה שהוכיח שתקשורת ברורה יכולה להיות 'גיים צ'יינג'ר' גם בעתות משבר.

מעבר לאמצעי הבקרה והביקורת הרגילים והעדכונים השוטפים על המנהיגים העסקיים לעמול קשה כדי לזהות פערים בתקשורת הארגונית, הם יעשו כן על ידי שמירת קשר הדוק עם הצוותים ושימור שיח ארגוני רב- ערוצי.

המשמעות המעשית בדרך להשגת המטרה היא חתירה מתמדת לקבלת משוב, הבטחת זרימה חלקה ומדויקת של מידע בכל שדרות הארגון, החל בצוותים בשטח ועד למנהלים בכירים. על ידי שמירת ערנות, והגבה מהירה לכל סימן של כשל בתקשורת הארגונית, יכולים המנהלים להבטיח שצוותי השטח יהיו מקושרים ומוכנים לבצע החלטות מושכלות וחלקות שתדחופנה את המשימה קדימה.

"שלבו טכניקות להגברת החוסן הנפשי בכל סוגי הפעילות"

בשנת 2024, סביבת העבודה התפתחה, והביאה עמה אתגרים חדשים לחוסן הארגוני ולרווחת העובדים, במיוחד במקרים קשים ומלחיצים כמו בזמן התאוששות מאסון. כשיותר ממחצית מהעובדים (52%) חווים שחיקה עקב מתח הקשור לעבודה ו-37% מתקשים לפעול עקב תחושות היצף, ברור שהגישות המסורתיות לשמירת החוסן הנפשי לא יספיקו עוד.

בתגובה, חברות מובילות מאמצות אסטרטגיות רווחה מקיפות המשקפות את צרכי המציאות של כוח העבודה של היום. זה כולל סידורי עבודה גמישים כדי להתאים לצרכים המגוונים של העובדים, שילוב ימי הגברת חוסן כתרגול סטנדרטי ומתן גישה למשאבי בריאות דיגיטליים כמו אפליקציות טיפול וירטואלי ומדיטציה.

שנת 2024 ציינה זינוק ביצירת סביבות בטוחות מבחינה פסיכולוגית שבהן העובדים יכולים לדון בגלוי במצבם הנפשי ללא חשש מסטיגמה. מכיוון שהחוסן הנפשי ממשיך להיות גורם קריטי בשימור עובדים ובפרודוקטיביות, חברות שחושבות קדימה מכירות בכך שרווחה היא לא רק יתרון – אלא הכרח עסקי.

"רתמו את הטכנולוגיה לשיפור המודל העסקי"

הכלים הטכנולוגיים המודרניים עושים יותר מאשר רק לייעל את הפעילות השגרתית ; הם מחזקים אותך לצפות שינויים, לקבל החלטות יזומות ולעצב מחדש את האסטרטגיות העסקיות שלך.

לדוגמה, ב-BELFOR, אנו עוקבים באופן רציף אחר מזג האוויר והחדשות, תוך שימוש בכלי חיזוי מתקדמים וניתוח נתונים להערכת סיכונים מדויקת. אנו משתמשים ברחפנים ובכלים כמו BELFOR Alert App וסריקות Matterport 3D כדי לאסוף נתונים בזמן אמת, המאפשרים הערכות מצב מקיפות וקבלת החלטות מושכלת. טכנולוגיות אלו מגדירות מחדש את האופן שבו אנו ניגשים לשיקום נזקים, והופכות נתונים לתובנות שימושיות המנחות את התגובות האסטרטגיות שלנו.

"שקלו את היישום של מערכות ניטור בזמן אמת"

הכלים הטכנולוגיים צריכים להיות יותר מסתם אמצעים תגובתיים. במקום להגיב רק לשינויים בזמן שהם מתרחשים, השתמש בטכנולוגיות אלה כדי לצפות שיבושים אפשריים ולתכנן את האסטרטגיות שלך בהתאם.

לדוגמה, על ידי ניתוח נתונים בזמן אמת, אתה יכול לזהות מגמות ודפוסים שעשויים לאותת על סיכונים או הזדמנויות, מה שיאפשר לך ליזום תגובה מהירה ולקבל החלטות מושכלות שמחזיקות את הארגון שלך צעד אחד לפני כולם. יתרה מכך, מערכות אלו יכולות לעזור לך לבנות מודל עסקי שהוא גמיש מטבעו, כזה שמתפתח במקביל לתנאי שוק משתנים.

"טפחו תרבות של שיפור מתמיד"

שיפור מתמיד חיוני לכל ארגון.
יותר מ-11,000 עובדים בסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה משתמשים בשיטות שיפור מתמיד, מספר זה מייצג 83% מעובדי הסוכנות, הדבר מוביל לשיפור משמעותי של תהליכים כגון צמצום זמני השירות בשיעור של עד 96%. עריכת תחקירים יסודיים לאחר כל אירוע גדול כדי לנתח מה הלך טוב ומה ניתן לשפר עוזר לארגונים ללמוד מכל חוויה ולחדד את האסטרטגיות שלהם.

עידוד משוב מכל רמות הארגון מאפשר לך ללכוד מגוון רחב של נקודות מבט ותובנות ולטפח תרבות של למידה ושיפור מתמשכים.

ב-BELFOR, אנו רואים בכך מחויבות לצמיחה ולמידה, מה שהופך את הצוותים שלנו לחזקים ומאוחדים יותר לקראת האתגר הבא.
על ידי יישום שיטות אלה, מנהיגים יכולים למצב טוב יותר את הארגונים שלהם כדי לעמוד ולהתגבר על כל אתגרים שיתעוררו, בין אם במהלך עונת ההוריקנים ובין אם בכל משבר אחר. חוסן במנהיגות אינו רק תגובה לאיומים מיידיים; מדובר בטיפוח תרבות של מוכנות, הסתגלות ושיפור מתמיד. אדם אחד יכול לעשות שינוי, ועם ההכנה והלך הרוח הנכונים, כולנו יכולים לתרום לקהילה בטוחה ועמידה יותר.

שלדון ילן – יו"ר BELFOR

שלדון ילן, יו"ר BELFOR – חברת שיקום הנזקים הגדולה והמובילה בעולם. מר ילן אחראי על מחזור עסקי של יותר מ-2 מיליארד דולר ועל 14,000 עובדים שפזורים על-פני 550 סניפים . ילן ידוע כמנהיג נוטה חסד, הופיע בתוכנית של CBS "בוס במסווה" ומשתתף על בסיס שבועי בתוכנית "לבבות וגיבורים" בערוץ ABC.

למאמר המקורי באתר entrepreneur.com

במקרה חירום, הזמן הוא המפתח. אל תחכו להחמרת הנזק – התקשרו אלינו עכשיו לקבלת הצעת מחיר לבלימה מהירה של הנזק.